1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
http://wakare-pro.com
http://wasuretai.com
http://ac-sodan.info

Дайджест новин Уряду 31.07.2018

Зміна підходів у системі охорони здоров’я дозволила поламати багато корупційних схем, – Володимир Гройсман

Зміна підходів до вирішення багатьох питань у системі охорони здоров’я дозволила зламати багато корупційних схем, які раніше формувалися на закупівлях ліків, вакцин, забезпеченні лікарень та безпосередньо пацієнтів із хронічними хворобами. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

«Ми розуміємо, що результати реформи, зміна принципів фінансування – це відкладені в часі категорії. Ми не побачимо їх тут і одразу. Але, що важливо. Вже понад 12 млн людей уклали договори на первинці зі своїм лікарем. І до цих лікарів вже є вимоги, календар оглядів. Це нова система, нова якість послуг. І за кожного з пацієнтів держава заплатить кошти лікарям, - сказав Володимир Гройсман. – Якість послуги проконтролює створена Національна служба здоров’я».

Глава Уряду наголосив, що перелік послуг на первинній ланці так само затверджений, і всі процедури унормовані.

Аналогічно працює і система забезпечення ліками. Йдеться, передусім, про урядову програму «Доступні ліки», яка стартувала у квітні минулого року. Зараз по ній відшкодовано вже понад 21 млн рецептів.

«Раніше люди не могли дозволити собі купувати ліки, помирали від нестачі препаратів. А сьогодні фіксуємо зменшення смертності, - сказав Володимир Гройсман. – Зверніть увагу, що сьогодні в Україні є повний набір вакцин для щеплень! Звідки з’являються епідемії? З недолугості керівників, які 5-10 років тому з різних причин допустили нестачу препаратів і збій календаря щеплень. Вирівнюємо ситуацію».

Прем’єр-міністр наголосив, що сьогодні багато є спроб повернути старі часи, старі схеми.

«Але я не хочу мати до цього відношення. Треба формувати коаліцію проти брудних рук і брудних схем. Звертаюся до громадськості – не закривайте очі на корупцію, не мовчіть», - наголосив Володимир Гройсман.

Довідково

У квітні поточного року в Україні стартувала кампанія із підписання договорів з лікарями первинної ланки. Понад 13,6 млн пацієнтів вже підписали декларації і мають гарантії на послуги. Кількість закладів, які підписали договори з Національною службою здоров’я, яка контролюватиме якість, перевищує 160. Причому в їх числі є приватні заклади.

Україна запровадила закупівлю препаратів через міжнародні організації вже понад рік тому. Ціни, за якими поставляються препарати, по деяких позиціях в рази нижчі – через відчутність посередників.

Програма «Доступні ліки», яка розпочалася у квітні минулого року і цього року активно продовжується, нараховує вже 261 «програмний» препарат, які розповсюджуються безплатно або з невеликою доплатою. В програмі задіяна кожна третя аптека в країні. Загальний бюджет, виділений на програму, сягає 1 млрд грн.

 Уряд повністю забезпечує фінансування санаторно-курортного лікування для пільгових категорій громадян

Станом на перше липня цього року, за оперативною інформацією структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних та Київської міської державних адміністрацій для забезпечення санаторно-курортним лікуванням деяких пільгових категорій громадян органами соціального захисту населення укладено 9 752 договори, з них:

- для осіб з інвалідністю – 1 420 договорів, в тому числі 294 для осіб з інвалідністю з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку;

- для учасників антитерористичної операції - 1 226 договорів;

- для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, - 6 858 договорів;

- дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, у супроводі одного із батьків - 248 договорів;

Крім цього, у санаторно-курортних закладах, що належать до сфери управління Мінсоцполітики, оздоровлено 8 256 осіб пільгових категорій.

Станом на сьогодні, тобто на 30.07.2018, профінансовані видатки, передбачені розподілами за усіма вищезазначеними програмами, в обсязі 100 % від планових призначень.

Нагадуємо, що з 2017 року змінено систему закупівлі послуг санаторно-курортного лікування на відшкодування вартості послуг санаторно-курортного лікування (путівки) через безготівкове перерахування коштів санаторно-курортним закладам за надані послуги на підставі тристороннього договору (людина – управління – санаторій). Вказаний механізм дозволив надати право особам деяких пільгових категорій вільно обирати санаторно-курортний заклад.

Тобто, сьогодні людина самостійно обирає санаторно-курортний заклад для проходження санаторно-курортного лікування відповідно до рекомендацій, вказаних в довідці медичного закладу за формою 070/о, та звертається до управління соціального захисту населення за місцем реєстрації, яке перевіряє заклад на відповідність встановлених порядками вимог, затверджених Кабінетом Міністрів України. Далі управління соцзахисту укладає тристоронній договір, який передбачає безготівкове перерахування коштів санаторно-курортним закладам за надані послуги.

Таким чином, надавши людям можливість самостійно обирати заклад санаторно-курортного лікування, Уряду вдалося досягти переорієнтації надавачів послуг на потреби людей, а не на держзамовлення.

 МОЗ інформує: Як розмовляти з пацієнтами про візити додому

гідно з Порядком вибору лікаря, пацієнт може підписати декларацію незалежно від місця реєстрації. Часом люди обирають лікаря, який працює віддалено від місця їхнього проживання. І тоді виникає питання щодо візитів додому. Рішення про необхідність візиту приймає лікар за медичними показаннями. Як вибудовувати комунікацію з пацієнтами, як говорити про зменшення кількості необґрунтованих викликів і домовлятися про оптимальні умови взаємодії, розповідають практикуючі лікарі, які надають первинну допомогу, — сімейний лікар, педіатр і терапевт.

Ігор Заставний, сімейний лікар Амбулаторії загальної практики — сімейної медицини, смт Краковець Львівської області

Організація роботи кожної медичної практики — це питання компромісу, логістики та тривалого діалогу між медичною командою, керівництвом громади і людьми. Виклики додому в нашій амбулаторії відбуваються не настільки часто, як у містах, і в основному це патронаж немовлят, відвідини маломобільних пацієнтів або надання невідкладної медичної допомоги. Ми щодня намагаємось пояснювати людям, які приходять або телефонують до нас, що в робочий час у більшості випадків краще привезти людину до медичного закладу, оскільки тут є більші діагностичні можливості, так простіше та безпечніше для всіх. Для того, щоб надати телефонну консультацію, лікар чи медична сестра мусять опанувати так звану систему «червоних прапорців», коли вони просять людину чи її родичів виконати елементарні маніпуляції та виміри (пульс, тиск, дихання), а вже після отриманих даних медики вирішують: виїхати на місце, терміново викликати «швидку» чи рекомендувати прийом певного препарату, попросити людину (або її родину) контролювати стан протягом певного часу і приїхати самостійно на прийом. Це питання тривалого навчання як медиків, так і пацієнтів. Метод аргументації таких дій є один: здобуття довіри до себе, а це знову ж таки тривалий процес із багатьма пунктами для виконання.

Я трішки публічний сімейний лікар, а наша амбулаторія досить відома за межами нашої громади завдяки соціальним мережам, тому в нас є декларації, підписані навіть із пацієнтами, які живуть за 90 км від нашої медичної практики. Я пояснював їм усі ризики та намагався в окремих випадках знайти їм сімейного лікаря ближче до їхнього дому. Інколи це вдається, інколи — ні. Людина сама обирає, з ким укладати декларацію, в лікаря немає права вето. У більшості випадків консультація для таких пацієнтів проводиться дистанційно або інколи я даю направлення на вторинний рівень. Безперечно, це складно, тому в мене є вже невеликий список із класних сімейних лікарів у різних районах області, яких я рекомендую у таких ситуаціях. Загалом я обожнюю здорову конкуренцію, але з дотриманням усіх правил медичної етики, тому кожен лікар має зробити все можливе, щоб було зручно і людині, і самому лікареві, а не просто збирати тисячі підписаних декларацій, незважаючи на етику і логістику. З цієї причини я залюбки порекомендую свого професійного колегу людині з іншого району.

Юлія Володіна, лікар-терапевт, «Центр здорового життя», м. Київ

Комунікація між лікарем і пацієнтом — запорука всього у процесі лікування. Формування довіри, збір анамнезу, обговорення результату консультації — все це неможливе без спілкування. Багато років процес викликів дільничних лікарів додому був автоматичним: пацієнт телефонує — лікар іде.

Навіть приблизний підрахунок говорить про те, що за час, витрачений на «виклик додому», лікар міг би проконсультувати мінімум у шість разів більше пацієнтів, серед яких не завжди всі «більш легкі».

Є дослідження, які свідчать, що лікар робить утричі більше помилок у разі консультації пацієнта вдома. Коли лікар приймає у своєму кабінеті, він на власній території. Він спокійний, сконцентрований на консультації, поряд є колеги, до яких можна звернутися, доступні діагностичні можливості також впливають на результат. Коли ж він виходить за межі лікарні, він відволікається, витрачає сили на дорогу. Тому я проти обов’язкових консультацій удома для пацієнтів без попередньої комунікації.

Також вагома причина починати «попередню перевірку» — фінансова складова. Я вже давно працюю у приватному секторі, і тут все набагато простіше, тому що «прайс», за яким працює медичний центр, єдиний, відкритий і зрозумілий як лікареві, так і замовникові послуги — пацієнту. Виклик додому доступний у приватних клініках, але він набагато дорожчий, ніж консультація в закладі. Головне у формуванні ціни за послугу — це дорогоцінний час лікаря. Чому ми всі звикли думати, що в державних закладах фінансові закони не діють? Вже давно, за моїми спостереженнями, понад 98% дорослих пацієнтів обирають консультацію терапевта в медичному закладі.

Маючи досвід роботи як у державних, так і в приватних клініках, абсолютно усвідомлюю, що контингент пацієнтів, а також звичка до такої послуги формує «вимогливих пацієнтів» — тих, які почнуть вимагати терапевта при температурі 37,2° С, які мають хронічні захворювання в похилому віці, в яких погано працює тонометр, які «перебрали» алкоголю, які хочуть отримати лікарняний, щоб прогуляти роботу. До кожного конкретного випадку підхід окремий, але основа одна — відверта, спокійна, доброзичлива, але дуже продумана щодо аргументів і підготовлена щодо питань комунікація з пацієнтом.

Отримавши виклик, зателефонуйте пацієнтові і з’ясуйте причину виклику, стан пацієнта, його очікування. Ключем до такої комунікації стане алгоритм, який ви розробите у власній лікарні: «Що я запитаю?», «Як я запитаю?», «Для чого запитаю?», «Як це допоможе мені прийняти рішення щодо медичної виправданості консультації вдома?» І не забудьте зафіксувати це в медичній документації, адже за новими правилами ви можете шифрувати не тільки діагноз, а й телефонну комунікацію за ICPC-2. Телефонна консультація з пацієнтом — це також важлива складова роботи лікаря первинної ланки.

Ольга Бобровська, заступник головного лікаря КНП «Гусятинський ЦПМСД» Гусятинської районної ради, лікар-педіатр, Тернопільська область

У педіатрії є не тільки виклики додому, а й патронажі. Згідно з наказом МОЗ від 20.03.2008 № 149, лікар має оглянути дитину вдома не пізніше як на другий день після виписки з пологового будинку і у два тижні; також передбачено два патронажі медсестри до дитини у віці до одного місяця. Доки цей наказ не скасовано, такі огляди вдома залишаються.

Планую не обслуговувати всі виклики, а пояснювати пацієнтам, що їм краще прийти чи приїхати в амбулаторію, тому що вдома їх лікар відвідає аж після прийому, зазвичай у другій половині дня. Можливо, треба буде провести додаткові обстеження чи консультації спеціалістів, для цього все одно треба звертатися до медичного закладу, а після обіду аналізи вже не зроблять або спеціалістів може не бути, тому доведеться чекати наступного дня.

Спротиву особисто не зустрічала. Дільничний чи сімейний лікар зазвичай є близьким до людей, які перебувають під його наглядом багато років, і знає, як досягти з ними порозуміння.

Одним із плюсів має стати можливість записатися до лікаря, а також наявність «вікон» для прийому тих, хто щойно захворів і має потребу звернутися саме сьогодні.

Якщо добре подумати, то, крім дітей до одного місяця та хворих на заразні захворювання (вітряна віспа, кір та ін.), педіатр мав би оглядати вдома хіба що дітей з інвалідністю та підгрупою А, якщо вони захворіли. В решті випадків огляд в амбулаторії є більш практичним і зручним.

При підписанні декларацій з батьками дітей, які проживають не в моєму населеному пункті, пояснюю, що не зможу відвідувати їх удома. Кажуть, що розуміють і згодні.

Вважаю, що питання викликів відображає ставлення до лікаря. Якщо батьки його поважають, то не дозволять собі викликати лікаря лише через те, що погана погода.

 1 серпня вступники отримають рекомендації на бюджет – повідомлення про це буде розміщено в електронних кабінетах

Завтра, 1 серпня 2018 року, стане відомо, хто з вступників отримав рекомендацію на бюджет. Йдеться про вступників, що вступають після школи на бакалавра, а також магістра медичного, фармацевтичного та ветеринарного спрямування. Розподіл бюджетних місць відбуватиметься за алгоритмом адресного розміщення державного та регіонального замовлення.

У тих вступників, які будуть рекомендовані на бюджет, в електронному кабінеті навпроти однієї з заяв з’явиться статус «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)». Таким вступникам треба буде виконати вимоги до зарахування до 18-ї години 6 серпня, зокрема подати оригінали документів. З їх переліком, а також іншими умовами, можна ознайомитися на сайтах вишів або звернувшись до приймальних комісій.

Після виконання вимог статус електронної заяви має змінитися на «Включено до наказу». У виші видається наказ про зарахування.

Якщо ж вступник не виконає вимоги, то його рекомендація анулюється, а статус електронної заяви змінюється на «Виключено зі списку рекомендованих (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)».

У тих, хто не отримає 1 серпня рекомендацію на бюджет, навпроти всіх заяв залишиться статус «Допущено до конкурсу». Такі вступники автоматично беруть участь у конкурсі на контракт.

Після зарахування на бюджет – 7 серпня – відбуватиметься надання рекомендації до зарахування на контракт. У разі її отримання статус електронної заяви вступника змінюється з «Допущено до конкурсу» або «Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)» на «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)».

Після 7 серпня також відбудеться переведення на вакантні місця державного, регіонального замовлення та на місця за рахунок цільових пільгових державних кредитів. Воно повинно пройти до 18 серпня.

Право на переведення за всіма спеціальностями є у вступників, які мають спеціальні умови на участь у конкурсі. Перевестися мають право також вступники, що не були рекомендовані за широким конкурсом на бюджетні місця, однак лише за тими спеціальностями, яким надається особлива підтримка.

Для переведення вступники попередньо мають бути зараховані на навчання на контракт.

Нагадуємо, що МОН оприлюднювало рейтинги вступників за широким конкурсом станом на 21 та 25 липня.

Раніше також генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров зробив відео-роз’яснення для вступників щодо алгоритму адресного розміщення бюджетних місць.  Він, зокрема, відзначив, що послідовність розгляду заяв вступника визначається встановленими ним пріоритетностями.

 Об’єднані громади, які працюють в новому форматі з перших років реформи, мають стати активними провідниками змін, - В’ячеслав Негода

ростає активність громад у процесі побудови своєї спроможності. Рішення Центральної виборчої комісії вже очікують:

68 об’єднаних територіальних громад;

37 рад, які приєдналися до 23 вже діючих об’єднаних громад.

Доля 50 ОТГ в руках поки обласних державних адміністрацій:

13 ОТГ, по яких готуються звернення до ЦВК;

37 ОТГ, які очікують висновків від ОДА щодо відповідності рішень про об’єднання чинному законодавству.

Ще 34 ОТГ – на стадії прийняття остаточного рішення про об’єднання. Такі дані моніторингу Мінрегіону, підготовленого на основі даних обласних державних адміністрацій.

Динаміка формування спроможних громад позитивна, однак викликає стурбованість те, що у 128 районах в Україні досі не сформовано жодної об’єднаної громади.

«Так не буває, що в одному районі люди підтримали об’єднання і вже сьогодні мають хороші результати, а в сусідньому районі люди ніби самі собі вороги і не хочуть змін. Причини, які стримують об’єднання в цих районах, мають імена і прізвища. Люди мають допомогти нам ідентифікувати ці причини. Чинити опір змінам, які люди чекали більше двох десятків років, не припустимо», — прокоментував перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода.

Він також закликав об’єднані громади, які працюють в новому форматі з перших років реформи, стати активними провідниками змін.

«Вони як ніхто здатні сьогодні оцінити важливість реформи. А окрім позитивного досвіду, вони можуть поділитися і власними помилками, щоб інші їх не повторювали. Мова не йде про те, що хтось комусь має себе нав’язувати. Мова про те, що той, хто сьогодні має ще якісь сумніви щодо потрібності реформи або більше вірить лячним міфам, що це знищить село, має мислити критично і шукати відповіді на питання у нових лідерів місцевого самоврядування, у діючих об’єднаних громадах. Кожен з них сьогодні скаже, що найважчий – перший крок. Пасивність ніколи не була каталізатором змін на краще, хіба навпаки. Якщо нічого не робити, то нічого і не зміниться», — сказав перший заступник Міністра.

Нагадаємо, у 2015 році, першими були створені 159 об’єднаних громад. Сьогодні вони зробили поступ у своєму економічному і соціальному розвитку і стали натхненниками для тих громад, які створювалися пізніше. Всього в Україні вже 705 ОТГ, які провели перші місцеві вибори.

 Лілія Гриневич дала поради батькам для підготовки до нового навчального року: не купувати зайвого, знати про свої права, допомогти дитині повернути режим дня

Батьки не мусять купувати друковані зошити, мають право впливати на вибір шкільної форми та допоможуть дитині, якщо разом із нею налагодять режим дня ще до 1 вересня. Про це розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич в ефірі програми «Сніданок з 1+1» сьогодні, 31 липня 2018 року.

«Я хотіла б попередити батьків, що ви зовсім не зобов’язані, наприклад, купувати якісь додаткові друковані зошити, якщо вам кажуть за це платити. Можна і в звичайному зошиті писати, головне, щоб був підручник або роздатковий матеріал від вчителя. Йдеться про те, що дуже часто навколо навчання в школі крутяться різні бізнеси. І ці пропозиції – і те купити, і те, і те – дуже часто якраз стимульовані зовні для того, щоб заробляти гроші. Тому до цього потрібно ставитися дуже критично», – зазначила Лілія Гриневич.

Міністр також підняла питання шкільної форми – школи не можуть змушувати батьків купляти форму конкретних виробників, а батьки мають бути допущені до вирішення питання щодо запровадження та формату шкільної форми у закладі.

«Звичайно, школа має право вирішувати, яку вона має шкільну форму. Як правило, вашу дитину не можуть примушувати купляти конкретну шкільну форму, а домовляються, наприклад, що ходять у темному низі та має бути світла сорочечка, а вже колір чи крій не є особливо важливим. Що батькам також потрібно пам’ятати – ви є дорослі люди і повинні мати вплив на ці питання в школі», –  пояснила Лілія Гриневич.

Вона також порадила батькам уже зараз – у серпні – поступово повертати дітей у звичний режим дня, аби це не стало додатковим стресом для школяра на початку навчання.

«Ми наближаємося до серпня – останнього літнього місяця. У нас доволі тривалі літні канікули. І зрозуміло, що дітям потрібно налагоджувати режим дня. Бо у вересні місяці їм прийдеться рано вставати, йти до школи, певна є напруга, і цей режим потрібно зараз відлагоджувати», – зауважила Лілія Гриневич.

Що не менш важливо – допомогти дітям хоча б частково повернутися у матеріал навчання, щоб розвантажити їх протягом наступного навчального року.

«Звичайно, було б добре в останній місяць канікул бодай трохи повернути дитину в  матеріал навчання. Але все потрібно робити помірковано. Якщо це година часу в день або трохи більше, якщо це школяр старшого віку, такі речі необхідні. По-перше, бо наш мозок подібний до м’язів, якщо ми його тренуємо – він залишається у формі, якщо ні – потім буде складніше. Наприклад, з малюками, в залежності від вікової категорії, варто повторювати математичні дії, також варто протягом літа прочитати великі та складні програмні твори на наступний рік, щоб потім було легше. І варто згадати про це зараз, поки попереду ще цілий місяць канікул, щоб не робити потім все в останній тиждень», – додала Міністр.

Нагадуємо, що українські команди на міжнародних олімпіадах з хімії та фізики вибороли 9 медалей. Переможців привітала й Міністр Лілія Гриневич на своїй сторінці у Facebook.

Структурні підрозділи

Центр надання адміністративних послуг
Інформація про Центр
Дозвільний центр
Нормативно-правові акти
Перелік адмінпослуг
Порядок надання адмінпослуг
Інформаційні та технологічні картки
Схема проїзду
Служба у справах дітей та сім'ї
Інформація про ССДС
Положення
Соціально-правовий захист дітей
Опіка та піклування
Усиновлення та розвиток сімейних форм виховання
Розвиток сімейних форм влаштування
Усиновлення
Дитячі будинки сімейного типу
Прийомні сім'ї
Матері-героїні
Присвоєння почесного звання України "Мати-героїня"
Багатодітні сім'ї
Які сім'ї вважаються багатодітними
Інформація про видачу посвідчень
Необхідні документи для видачі посвідчень багатодітним родинам
Правила користування посвідченням
Протидія торгівлі людьми
Відділ економічного розвитку та інфраструктури
Склад відділу
Положення
Промисловість
Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства
Інформація про відділ
Положення
містобудівна документація
Детальні плани територій
Реєстр містобудівних умов
Відділ освіти
Інформація про відділ
Положення
Графіки прийому
Технологічні картки послуг які надаються
Відділ культури, молоді та спорту
Інформація про відділ
Положення
Паспорта програм відділ культури
Відділ з питань цивільного захисту, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, екології та охорони праці
Інформація про відділ
Положення
Управління соціального захисту населення
Інформація про управління
Положення
Керівництво
Перелік послуг
Новини
Управління агропромислового розвитку
Інформація про відділ
Положення
Управління фінансів
Інформація про відділ
Положення
Керівництво
нормативні документи
Центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
Інформація про центр
Положення
Керівництво

Телефони

"гарячої лінії"

Штабу допомоги військовослужбовцям, які беруть участь в АТО, та їхнім родинам

 

Територіальні органи влади

Білоцерківська об'єднана державна податкова інспекція
Пенсійний фонд
новини
архів новин
Доступ до публічної інформації
Графік прийому
Пенсіонерам
Застрахованим особам
Страхувальникам
запобігання проявам корупції
добровільна участь
Передплата періодичних видань
Ветеринарна служба
Територіальний центр соціального обслуговування
Інформація про центр
Положення
Керівництво
Центр соціальних служб для сімї, дітей та молоді
Відділ Держгеокадастру
Управління казначейства
Сектор Головного управління державної служби НС
Відділ статистики
Інформація про відділ
Статистичні дані
Центр зайнятості
Центр первинної медико-санітарної допомоги
Центральна районна лікарня
Відділ Національної поліції
Управління Державної автомобільної інспекції
Київоблгаз інформує
Рокитнянський районний військовий комісаріат